×

eTWINNING PROJELERİMİZ

0%
*Bu yazı tahmini 5 dakika 45 saniye okuma süresine sahiptir.

E-Twinning, Avrupa’daki okullar için oluşturulmuş bir topluluktur.

eTwinning, iletişim kurmak, işbirliği yapmak, projeler geliştirmek, paylaşmak; kısacası Avrupa’daki en heyecan verici öğrenme topluluğunu hissetmek ve bu topluluğun bir parçası olmak için, Avrupa ülkelerindeki katılımcı okullardan birinde çalışan personele (öğretmenler, müdürler, kütüphaneciler v.b.) yönelik bir platform sunmaktadır.

Yükselen Eğitim Kurumları olarak bu platformda yer almak, öğretmen ve öğrencilerimizi proje üretmek için teşvik etmek olmazsa olmazımızdır. Emeği geçen tüm öğretmenlerimizi ve öğrencilerimizi tebrik ve teşekkür ediyoruz.

Yeni Yaşam Yerleşkesi İlkokul öğretmenlerimizin ürettiği birbirinden güzel etwinning projelerimiz şunlardır:

  1. Ana sınıflarımızda uyguladığımız “Bilim Çocuğu (Child of science) e-Twinning Projemiz"de  çocuklarımızın bilimi gerçek yollarla keşfetmelerini sağlayıp, veliler ile öğrencilerimizin kaliteli zaman geçirebilmeleri, bilgi, beceri ve deneyimlerini paylaşmaya teşvik etmeyi, araştırma yapmayı beraber fikir üretmelerini ve bu fikirleri sınıfta kendileri uygulayarak sunum yapmalarını kapsıyor.  Çocuklarımız bilim ışığında yaptıkları deneylerde üretmeyi, düşünce geliştirmeyi ve işbirliği içinde çalışmayı da öğrenerek, gözlem yeteneklerini arttırmakta başlıca hedefimiz oluyor.

  1. "I am in,too -  Ben de varım!" Projemiz. Dünya’yı etkileyen bir virüs yüzünden bir anda evlerimize kapandık. Okullarda sadece öğretim yapılmıyordu. Öğrenciler arkadaşları ile birlikte paylaşmayı, yardımlaşmayı, sorun çözmeyi, sevgiyi, sorunlarla baş edebilmeyi, hoşgörüyü yani eğitimde alıyorlardı. Yeni Yaşam İlkokulu 3/B sınıfı olarak çocuklarımızın değerler becerisini geliştirmek, sosyalleşmelerini sağlamak için I AM IN,TOO eTwinning projesi hazırlanılmış, ülkemizin 8 şehrinden ve yabancı ortağımız( Malta ) ile 2020 Ekim ayında çalışmalar yapılmıştır. Çocuklarımız bu süreçte:

    • Siber Zorbalık 

    • Bencillik

    • Dezavantajlı Çocuklarla ile ilgili çalışmalar yapmıştır.

2021 Mayıs ayına kadar yeni konularla ilgili çalışmalarla çocuklarımızda farkındalık yaratmaya devam edeceğiz.

3.  Virtual Culturation in Pandemic – Pandemide Sanal Kültürleşme Özel Yükselen Koleji Yeni Yaşam İlkokulu 2-C sınıfı olarak bizler bir e-Twinning projesi yürütmekteyiz. Bu projede, dijitalleşen dünyada çocukların kültürlerinden uzaklaşıyor olmalarına dikkat çektik. Farklı ülkelerden çocukların birbirlerine kültür aktarımı yapması hedefledik. Böylece bizler önce kendi kültürümüzü tanıyor, ardından da dünyada farklı kültürlerin de var olduğunu görüyoruz.

Yerli ve yabancı ortaklarımız ile akran öğrenmesini gerçekleştirerek hiç bilmediğimiz coğrafyalardaki hayatları teknolojinin doğru kullanımına dair bir örnek içerisinde keşfetme imkanı buluyoruz. Böylece kültürler arası yolculuğumuzda keşif, araştırma, sorgulama, eleştirel düşünme, ifade etme, karşılaştırma yapabilme vb. becerilerimizi de geliştiriyoruz.

Ayrıca yabancı dilin gerekliliği kavrayarak bunu ders ortamında değil eğlenip öğrenmemize imkan tanıyan bu proje yardımıyla dil becerilerimizi de arttırıyoruz.

Peki biz bu projede neler mi yaptık?

İlk olarak proje logomuzu tasarladık. Projedeki tüm öğrenciler tarafından hazırlanan logolar arasında yapılan ankette Yükselen Koleji’nin hazırlamış olduğu logo 1. seçilerek proje logosu olarak belirlenmiştir.

Kültürümüzü yansıtan danslarımızı ve sanatçılarımızı öğrendik. Bu dansları en güzel şekilde sergiledik. Sonrasında proje ortaklarımızın kültürlerine ait danslarını seyrettik.

Türkiye’ye ait yemekleri araştırdık. Mutfaklarımızda pişen bu yemekleri eğlenceli bir web2 aracı ile tanıttık. Ardından proje ortaklarımızın yemek tanıtımlarını izledik.

Ülkemizde tanıtılması gereken tarihi ve turistik yerlerimizi araştırdık. Yine bir web2 aracı ile bu önemli yerlerimizi tanıttık. Ardından proje ortaklarımızın kültürlerine sanal bir gezi düzenledik.

Projemiz e-kitap ve sanal müze hazırlıklarına devam etmektedir.

 

 

* OECD ülkelerinin üniversite mezunlarının dakika başına okuyabildiği kelime sayısı baz alınmıştır.