×

1. SINIF OKULA UYUM SÜRECİ

0%
*Bu yazı tahmini 5 dakika 39 saniye okuma süresine sahiptir.

 

Değerli Velilerimiz,

Okula başlama, çocuk ve ailesi için yenilik ve değişimleri içeren önemli bir süreçtir. Okula sağlıklı bir başlangıç için çocukların aileden ayrılıp okula uyum sağlayacak kadar duygusal olgunluk düzeyine, kendi yaşına uygun öğrenme ve kavrama yeteneklerine sahip olmaları gerekmektedir. Çocukların, alıştığı aile ortamından farklı bir ortama adım attığı bu süreçte, arkadaşlarına ve yeni sosyal çevreye uyum sağlamaları konusunda ebeveyn olarak sizlerin dikkat etmesi ve yapması gereken bir takım hususlar vardır.

PEKİ BU HUSUSLAR NELERDİR?

Okula yeni başlayan çocukların, özellikle okul öncesinde okula alışma dönemi zorlu geçebilmektedir.  Ağlamalar, anne babadan ayrılamama, okula girmemek için direnme, okulda kendini iletişime kapatma, okulun korkulacak bir yer olup olmadığıyla ilgili belirsizlik ve yalnız kalma gibi düşüncelerden dolayı çocuklarda karın ağrısı, mide bulantısı, altına yapma gibi belirtiler görülebilmektedir. Kendilerini kimsenin okuldan almayacağı, orada unutulacakları gibi düşüncelerden dolayı da kaygı yaşamaları muhtemeldir.

 Bu sebeple ailelerin okula başlamadan önce;

  • Çocuğa kısa, gerçekçi ve net açıklamalar ile gün sonunda onu okuldan alınacağının ifade edilmesi,
  • Kimin okula götürüp kimin okuldan alacağı konusunda bilgilendirme yapılması,
  • Çocuğun okulla ilgili duygu ve düşüncelerini paylaşmalarına fırsat verilmesi ve gideceği okulu sizle birlikte önceden görmesi kaygısının azalmasına yardımcı olur. Ayrıca, çocuklarınızla kendi okulunuzla ilgili anılarınızı paylaşmanız da onların kendilerini anladığını hissetmelerine ve okula başlamanın normal bir süreç olduğunu anlamalarına yardımcı olması açısından önemlidir.

UYUM SÜRECİNİ KOLAYLAŞTIRMAK İÇİN NE YAPILMALIDIR?

  • Çocuğunun okula alışmasında kaygı yaşayan ailelerin sürekli sınıfta ve okul bahçesinde bulunmak istemeleri uyum sürecini zorlaştırır.
  • Çocukla okulda vedalaşmayı uzun tutmamak ve sınıfın önünde gereksiz yere oyalanmamak gerekir. Bunun yanı sıra abartılı duygusal tepkiler de çocukların uyum sürecini geciktirir.
  • Çocuklar, ebeveynlerinin duygu ve davranışlarından etkilenirler. Ailelerin kaygılı görünmesi çocukların korkmasına ve endişeye kapılmasına neden olur. Kendi kaygınızı yatıştırmaya ve çocuğunuza yansıtmamaya çalışmanız önemlidir.
  • Çocuğun ailesinden ilk ayrı kalma deneyimi, okula başlama sürecinde ortaya çıkarsa okula uyum süreci uzun sürebilir. Bu nedenle çocukların okula başlamadan önce ailesiyle kısa süreli ayrılıklar yaşamasına fırsat verilmesi okula alışma sürecine katkı sağlayacaktır.

Okul alışverişini birlikte yapmanız, çocuğunuzun okula gitme motivasyonunu artıracağı için onu hazırlık sürecine dahil etmeniz ve onun tercihlerini önemsemeniz önemlidir. Bu sayede çocuğunuzun okula hazırlık aşamasında eğlenceli bir etkinlik yapmanın vermiş olduğu hazla olumlu duyguları ortaya çıkacak ve okulla ilgili kaygıları azalacaktır.

Okula başlamadan önce taşınma, hastalık, kayıplar gibi olaylar veya duygusal sorunlar olmuşsa, bunlarla ilgili gerekli destek ve yardım çocuğa sağlanmış olmalıdır. Okul başlangıcında problemlerin olması okula uyumu olumsuz etkileyebilir. Bunun yanı sıra uyku problemleri de çocuğunuzun okula gitme isteğini azaltabilir. Çocuğunuzun uykusuz okula gitmemesini sağlayınız.

Bir çocukla yaşamak, beraber vakit geçirmek dünyada karşılığı olmayan duygulardandır. Yükselen Koleji’nde çocuklarımız gelişim özellikleri doğrultusunda kendi potansiyellerini performansa dönüştürürken, yetenekleri ve ilgileri doğrultusunda da kendilerini ortaya koyacaklar; paylaşmayı, dayanışmayı, sosyalleşmeyi ve birlikte çalışmayı öğreneceklerdir. Yükselen Koleji ailesi olarak çağdaş, Atatürk, vatan, millet, aile, doğa ve hayvan sevgisi olan, vicdanlı, sorumluluk sahibi, sorun çözme becerisine sahip bireyler yetiştirmeyi amaçladığımız bu yolda “temelinde sevgi olan hiçbir eğitim başarısızlığa uğramaz” yaklaşımıyla yürümekteyiz. Başarılı, güzel bir yıl olması dileğiyle.

 

Yükselen Eğitim Kurumları

İlkokul Rehberlik Servisi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* OECD ülkelerinin üniversite mezunlarının dakika başına okuyabildiği kelime sayısı baz alınmıştır.