×

ERASMUS PROJEMİZ

0%
*Bu yazı tahmini 3 dakika 4 saniye okuma süresine sahiptir.

Erasmus+ KA229 personel ve öğrenci hareketliliği kapsamında “Her çocuk barışın bir güvercinidir” adlı projemizin açılışını Türkiye, Romanya, Macaristan ve Polonya’nın katılımıyla Anadolu ve Fen Lisemizin Çubuk Yerleşkesinde görkemli bir açılış töreni ile gerçekleştirdik.

Avrupa’nın dört bir yanından gelen proje ortaklarımızı yaklaşık 1 hafta süreyle okulumuzda ağırlamak bizlere gurur verdi.

Yükselenlerimizin de aynı şekilde farklı ülkelerde ağırlanacağı projemizin temellerini attığımız ilk günün ardından, 2.gün Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün ebedi istirahatgahı olan Anıtkabir’i ziyaret ettik.

Okulumuzda çalışma atölyelerinin ve seminerlerin de yapıldığı proje çalışmalarımızın 2.gün akşamında bir barbekü partisi ile misafirlerimize değişik lezzetler tattırdık.

3.günümüzde Koç Müzesi’nde atölye çalışmasına katılan misafirlerimiz, Ankara Kalesinde ve çevresinde bir kültür turuna çıktılar. Daha sonra dünyaca ünlü Türk lokumunun nasıl yapıldığını izleyerek leziz Türk lokumlarından tattılar.

4.günümüzde tarihi ve coğrafi güzelliklerle dolu Kapadokya bölgesini gezen misafirlerimiz bu yorucu ve bir o kadar da eğlenceli proje çalışmalarını 5.günün sonunda kapanış ve sertifika töreniyle taçlandırdılar.

Özellikle günümüzde savaşlardan, siyasi çalkantılardan , mülteci dramlarından çok yorgun düşmüş dünyamızda, çocukların yaşadığı acılar göç ve mülteci krizleri bağlamında değerlendirildiğinde projemizin amacının çok daha önem taşıdığı bir kere daha anlaşılmıştır.

İnsanlığın savaşlardan kaçtığı ve çocukların denizlerde boğulduğu bir dünya değil, sevgi denizlerinde teknelerimizin gezdiği ve çocukların kahkahalarının gökyüzüne yükseldiği kardeşlik dolu, sevgi dolu ve büyük önder Mustafa Kemal Atatürk’ün de dediği gibi yurtta ve dünyada barış dolu bir gelecek dileğiyle projemize destek veren idarecilerimize,öğretmenlerimize,öğrencilerimize,velilerimize ve personellerimize teşekkür ederiz.

* OECD ülkelerinin üniversite mezunlarının dakika başına okuyabildiği kelime sayısı baz alınmıştır.